Aquí el sitio de la compañía. Nos dice Clayton Christensen acerca de ella en su libro "Seeing What´s Next":
(Eclipse Aviation fue fundada en 1998 en Albuquerque Nuevo México, el primer vuelo de prueba de su primer avión fue el 26 de agosto de 2002, en el 2006 la FAA certificó el Eclipse 500, el 4 de enero de 2007 se entregó el primer avión a un cliente)
"Eclipsed developed a six-seat microplane known as the Eclipse 500. It can fly about 1,000 nautical miles (roughly the distance from Boston to Miami) at a top speed of 400 miles per hour. It will sell for about $1 million and have operating cost of about $0.75 a mile. That is about one-third of the price of its nearest competitors, Cessna Aircraft´s citation CJ-1 (which cost about $1.5 a mile to fly) and less than 10 percent of the price of General Dynamics´s Gulf-stream. The Eclipse 500 needs about 2,000 feet of runway space to take off and 2,500 feet of runway space to land. More than 98 percent of Americans live within twenty miles of an airfield that could theoretically support Eclipse 500 jets... at the end of 2003, it had more than 2,000 orders... It has said it wants to be the Ford of aviation, bringing airplane ownership to the nonconsuming masses..."
Y si no llega a ser el Ford de la aviación, como dice Mr. Clayton C., si podría dar paso a operadores de AeroTaxis punto-a-punto (en contraposición a los operadores hub), que ofrecerían vuelos comerciales cómodos, seguros, rápidos y a costos muy razonables: en Colombia por ejemplo vuelos directos Bucaramanga - Barranquilla (o Cartagena o Santa Marta), Baranquilla - Medellín, Cali - Pasto. Y en aeropuertos más pequeños, más cercanos al centro de la ciudad
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