viernes, 27 de julio de 2007

Microsoft ¿New? Vision, Strategy & ¿Delivery?

Nicholas Carr reporta sobre los recientes anuncios del gigante acerca de su prognosis para la industria y para la propia compañía claro está

"...Ozzie (Microsoft's coder-in-chief, Ray Ozzie) describes five separate target customers for its web services. First are consumers, who will be offered entertainment, commerce, and communication. Second are "information workers," who will be offered collaboration tools: "Seamless Office scenarios that span the PC, the Web and even the phone. Documents that go wherever you want them, news scenarios, sharing scenarios, meeting scenarios, note-taking, presentation scenarios that use PCs for what they're really good for: for document creation and editing and review. That use the Web for what it's really good for: publishing and sharing and universal access..."

Al menos ya tenemos claro para qué el PC y para qué la Web...

"...Third are IT staffs, whose main benefit from the shift to utility computing will be cost savings, says Ozzie: "For enterprise IT in the short term, this is mostly going to be about moving IT infrastructure to the cloud, either in whole or in part. Things like e-mail or content management, information sharing, and so on." The fourth target customer group consists of business managers, who will gain greater speed and flexibility in deploying IT resources as applications turn into services. Finally, there are the software developers, who by drawing on the utility computing grid will be able "to run applications and store data at very, very low cost [and], for all practical purposes, with infinite capacity that's shared with other people like themselves..."

Nicholas Carr termina su entrada al blog comentando (irónicamente) sobre Visiones y Productos (las unas que se ofrecen gratis en todo foro dispuesto a oir, los otros que vagamente se menciona estarían disponibles en algún futuro...) Clayton Christensen tendría una opinión (digo yo que tendría) al respecto de todo esto:

¿Es la combinación de Recursos, Procesos y Valores del Microsoft de 2007 (resultado del Microsoft exitoso que se ha venido construyendo desde los años 80) la adecuada para acometer la tarea, la de la transformación?

Dentro de la Value Chain Evolution ocasionada por las disruptivas tecnologías que son Internet, la Grid Computing y los Web Services ¿Está ya Microsoft acomodado, o dispuesto al menos, a adoptar los cambios en producto y procesos de producción para que las modularidades y/o integraciones en éstos sean las apropiadas a la disrupción en ciernes?

¿No hay quien por ahí que pueda aguarle la fiesta, o sea, otra compañía con Recursos, Procesos y Valores más acordes a la novedad de la oportunidad (de la disrupción) y con una posición - armonización de la Value Chain ya en plena operación? ¿Google + SUN + un resto de apps innovadores como 37Signals, Joost, SalesForce.com, Successfactors, etc., etc...?

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