lunes, 19 de enero de 2009

Finding Money for Innovation: Develop Those People Skills

Es el título de un artículo recientemente publicado por Knowledge@Wharton

Así comienza:

"Innovations typically involve trial, error and outright failure before turning into successful products or services. Thomas Edison, for example, conducted approximately 10,000 failed experiments before perfecting the incandescent light bulb. For decades, leading businesses have willingly shouldered the expense and the risk of innovating as the price of staying ahead of competitors..."

Hay un gran cambio en marcha alrededor de la innovación. Ésta tradicionalmente se ha asociado con los grandes presupuestos de I+D (investigación y desarrollo, o R&D según sus siglas en inglés). Se ha pensado que sin esas inmensas sumas de dinero innovar era una ficción. Nada más alejado de la realidad; la evidencia ofrecida por decenas de nuevas empresas exitosísimas que cada año hacen más cómoda la vida de las personas y más eficientes las líneas de producción y todos los demás procesos de las organizaciones, es aplastante. ¿Cómo puede la gran organización ignorar esa agilidad innovadora que distingue a la nueva empresa, al nuevo emprendimiento? Lo cierto es que se da perfecta cuenta de ella, el problema es otro: en la gran organización pareciera que todo debe ser tratado en grande, grandes proyectos, grandes utilidades, y ésto no encaja con la gran mayoría de las innovaciones disruptivas, que empiezan en pequeño, que desarrollan un nuevo mercado desde el no consumo por ejemplo...

Extracto:

"...future scientists, researchers and program managers should focus on aligning innovative projects with company goals. As panelist Nicholas D. Evans, vice president of the innovation division at Unisys, pointed out, it's much easier to justify budgets for speculative projects that show an obvious commercial benefit to the parent company..."

¡Perfecto! Solo que hacer de ésto una realidad supone conocimiento profundo de los Jobs-To-Be-Done del segmento de interés en la categoría de interés...

Extracto:

"According to Wharton marketing professor George S. Day, many well-known companies remain committed to innovation in spite of downturns and earnings myopia. "There are some companies that see beyond that and continuously invest in innovation and growth," said Day, co-director of Wharton's Mack Center for Technological Innovation. "The best known ones are Samsung, American Express, Nokia. These companies are not cutting back on innovation.... We're not just talking about products and services, but about customer experience." For example, American Express last year invested $50 million in its "Chairman's Innovation Fund," money that is reserved for financing employee ideas to improve the business long-term.

"Since true innovation entails uncertainty, as opposed to quantifiable risk, there will always be an element of vision, entrepreneurship and faith involved," noted Mack Center research director Paul J.H. Schoemaker. "The C-suite recognizes that business is about taking risks and that not everything can be analytically proved or supported when venturing into the unknown. Too often, companies focus on incremental innovation -- since it is more predictable and less disruptive..."

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