martes, 16 de febrero de 2010

An innovator: Damon Horowitz

A SOCIAL SEARCH ENGINE. Aquí el sitio web de la compañía, Aardvark

Del sitio Web:

"When you want trusted information — product recommendations, travel suggestions, local tips, or career advice — a real conversation with a friend (or friend-of-friend) can be much more helpful than searching the web.

Aardvark is easy: just send Aardvark a question in plain English, like you do when talking to a friend. Aardvark figures out who might be able to answer, and asks on your behalf — Aardvark is the hub.

It’s all about people helping each other out!"

Del paper que presenta la investigación para desarrollar el producto (Aquí):

"We present Aardvark, a social search engine. With Aard-
vark, users ask a question, either by instant message, email,
web input, text message, or voice. Aardvark then routes the
question to the person in the user’s extended social network
most likely to be able to answer that question. As compared
to a traditional web search engine, where the challenge lies
in finding the right document to satisfy a user’s information
need, the challenge in a social search engine like Aardvark
lies in finding the right person to satisfy a user’s information
need. Further, while trust in a traditional search engine is
based on authority, in a social search engine like Aardvark,
trust is based on intimacy. We describe how these considera-
tions inform the architecture, algorithms, and user interface
of Aardvark, and how they are reflected in the behavior of
Aardvark users."





NOTA: Google acaba de adquirir Aardvark. Aquí la entrada en el blog oficial de Google

Ésto, junto al lanzamiento de Google Buzz la semana pasada (una red social autoconstruida desde los contactos del gmail de cada quien... y que por supuesto - muy convenientemente - funciona en y desde la misma ventana del gmail) podría colocar el producto REDES SOCIALES en una dimensión desconocida hasta ahora: de intrascendentes transacciones de "chismes" a valiosos intercambios de "pequeños favores". Algo similar existe ya en Linkedin pero no incluye los algoritmos que hacen automática la ubicación, y el aviso a él o los - él o los que podrían "finalizar" la búsqueda - quien (es) posiblemente tenga la respuesta a la pregunta lanzada por el solicitante

¿Jobs-To-Be-Done?

1. "Liquidez" en las respuestas buscadas
2. Profundización de las relaciones con amigos y con amigos de los amigos
3. Oportunidad de establecer una "conversación-transacción" útil y valiosa adicional con los amigos o con los amigos de los amigos

Ciertamente unos Jobs-To-Be-Done muy funcionales y sociales y emocionales, todo al tiempo

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