viernes, 14 de marzo de 2008

Marketing and Jobs To Be Done

Una entrada fascinante ésta de Alex Slawsby del Innoblog

Extracto:

"Viewed through the twin-lenses of disruptive innovation and jobs to be done, a fascinating subtext emerges. For decades, marketing strategy was designed to address the most basic task-oriented needs of target consumers – functional jobs. Consumers would hire products to get basic, functional jobs done. One brand of soap would make you 'cleaner' than another brand, one brand of laundry detergent would make clothes 'brighter' than another brand, one brand of toothpaste would make teeth 'whiter' than another brand and so on..."

La teoría de la innovación de Clayton Christensen (formulada en La Solución de los Innovadores) muestra su aplicabilidad en el mismo oficio que por antonomasia se ocupa de la innovatividad. Eso, obviamente, le concede mayor fuerza como teoría y también como precepto a seguir en la práctica innovadora. Se dijo en este espacio hace unos meses (y se reitera): Peter F. Drucker (Q.E.P.D., 11 de noviembre de 2005) tiene un digno sucesor, y las organizaciones de todo el mundo, un camino señalado para avanzar con paso firme hacia el éxito