La nota la trae FORBES, y su autor es Renee Hopkins Callahan de Innosight:
(El stream de Hulu no está disponible aún fuera de USA; en Colombia no está)
La sorpresa:
"During its build-out and beta phase, Hulu, an online video service that offers hit TV shows, movies and clips for free, was lambasted in the blogosphere and the tech press and branded a failure. Most found laughable the idea that a free video-streaming site backed by major media companies (Fox and NBC Universal) could actually provide a good user experience, much less become successful..."
La propuesta de valor:
"What did Hulu do right? Hulu's most often cited high points are an easy, intuitive user interface that streams video in a browser without a separate application, a catalog of free content both deep and broad (including content from various providers, not just Fox and NBC Universal), and a good search capability to find the content..."
El ESTRATEGA:
"A great deal of the credit for Hulu's success has been assigned to CEO Jason Kilar. The initial idea for Fox and NBC Universal to team up came from Jeff Zucker, chief of NBC Universal, and Peter Chernin, president of News Corp., Fox's corporate parent. But one of the first--and most important--things Zucker and Chernin did was to recruit an outside CEO for the new venture. Kilar had been an executive at Amazon.com (nasdaq: AMZN - news - people ), where he helped the company move from books into home video and led teams that built the 1-Click Checkout and Amazon Prime..."
El reto:
"Hulu's new challenge is to pair its innovative content approach with an innovative business model. Hulu's business model is essentially the same as traditional broadcast networks': offer compelling content, build audience, sell ads based on that audience volume, repeat..."
¿Cuál podría ser un tal modelo de negocios innovador que necesita Hulu? (lo que sigue es mera especulación)
R/ Contenidos a la par del medio, ¿cuál medio?, TV en el PC lo que implica sesiones de "watch TV" mucho más cortas y en lugares más variados: en un break de trabajo o de estudio, en la tienda de cafe mientras se cumple la cita, mientras se piensa en la respuesta a un email, en el aeropuerto, en el taxi, (habría que inventarse un deporte de 5 min de duración), etc. Si uno supiera que puede disfrutar de contenido televisivo por 5 min o por 10 min, y que la "historia" comienza y termina y agrada... Si tuviéramos éso, quizá mucho más voz a voz habría vía links de email, y crecerían las audiencias, y crecería el valor de la pauta así como su nivel de contextualización. Es un hecho que con programas de 5 o 10 min la producción podría ser mucho más personalizada (el nirvana de los anunciantes, el modelo de Google llevado a la TV, a la iPTv)
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