lunes, 30 de marzo de 2009

OnLine games disrupted

La nota es del Innoblog y refiere a una LowEnd Disruptive Strategy lanzada por la compañía OnLive, "The Future of Video Games":

"OnLive is launching the world’s highest performance Games On Demand service, instantly delivering the latest high-end titles over home broadband Internet to the TV and entry-level PCs and Macs.

Founded by noted technology entrepreneur Steve Perlman (WebTV, QuickTime) and incubated within the Rearden media and technology incubator, OnLive spent seven years in stealth development before officially unveiling in March 2009.

OnLive, together with its Mova subsidiary, lies directly at the nexus of several key trends, all of which are reshaping the way we think about and use digital media:

- The shift to cloud computing, displacing the limitations, cost and complexity of local computing;

- An explosion of consumer broadband connectivity, bringing fast bandwidth to the home;

- Unprecedented innovation, creativity and expansion within the video game market.

Pioneering the delivery of rich interactive media to the home, OnLive will change the way that entertainment applications are created, delivered and consumed..."

Es evidente que el ataque es en serio; del ecosistema ¿quiénes sufrirán, quiénes prosperarán?. Sufrirán por supuesto los fabricantes de las costosas (y cerradas) consolas; prosperarán, los autores y diseñadores de los juegos. Es inevitable pensar así mismo en un modelo combinado de suscripción - publicidad. Podría ser el comienzo de la siguiente gran "ola" de mercadeo interactivo... ¿Por qué?:

1. Porque los usuarios de estos súper-juegos gastan mucho tiempo en ellos
2. Porque en el grupo de los jóvenes es perfecto el ambiente para el sponsorship de cara al futuro consumidor de marcas
3. Porque en el grupo de los adultos es perfecto el ambiente para el sponsorship de cara al actual ciudadano-miembro de la comunidad-de la iglesia-etc.

La consecuencia impensada del punto 3. es que el diseño de los temas de los juegos y la esencia de la lúdica de los "video games" podría cambiar: el medio siempre es el mensaje; los juegos podrían volverse inclusive algo serio :-)

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