Es la posición de Google
Extracto. Qué si y qué no:
"Broadband providers -- the on-ramps to the Internet -- should not be allowed to prioritize traffic based on the source, ownership or destination of the content. As I noted in that post, broadband providers should have the flexibility to employ network upgrades, such as edge caching. However, they shouldn't be able to leverage their unilateral control over consumers' broadband connections to hamper user choice, competition, and innovation. Our commitment to that principle of net neutrality remains as strong as ever..."
Extracto. Ejemplo de qué si:
"By bringing YouTube videos and other content physically closer to end users, site operators can improve page load times for videos and Web pages. In addition, these solutions help broadband providers by minimizing the need to send traffic outside of their networks and reducing congestion on the Internet's backbones. In fact, caching represents one type of innovative network practice encouraged by the open Internet..."
Las palabras claves por supuesto son:
1. Opciones del cliente
2. Libertad de competencia
3. Innovación
Es sencillo ver cómo estos tres elementos están indisolublemente unidos; es decir, sin el uno son imposibles los otros dos, cualquiera el uno, cualquiera los otros dos. ¿Qué competencia puede haber si no es la soportada en la innovatividad?, ¿qué innovación se desearía si no es para lograr ser la opción preferida de los clientes?, ¿cómo podemos defender nuestras opciones como clientes si no defendemos antes la libertad de competencia? :-)
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