El reporte es de The economist, y revisa el estado actual y los cambios de las últimas décadas, en la muy próspera industria de la TV
La llegada de Internet en general ha puesto "patas arriba" muchas industrias mediáticas, ¿por qué sería la TV la exepción? R/ Según The economist, por sus capacidades de adaptación, de tornar las amenazas en oportunidades, todo ésto a través del ejercicio innovador
Extracto de apertura:
"When it comes to mobilising a mass audience, nothing can touch television. On February 7th this year 106m Americans watched the New Orleans Saints defeat the more favoured Indianapolis Colts in the Super Bowl. The nation spent more time glued to that one match than it spent on YouTube, the most popular video-streaming website, during the entire month, according to ComScore. Remarkably, television can deliver these huge audiences even though it provides more choice than ever...
Even so, this special report will argue that television’s encounter with technology is turning out quite differently from the experience of other media businesses. Although growing choice and the profusion of platforms is indeed crushing smaller shows, it is helping the biggest ones thrive. Televised sport is stronger than ever. Viewers have embraced some innovations but roundly rejected efforts to transform the living-room set, puzzling and frustrating some of Silicon Valley’s best minds.
Television is not about to suffer the fate of music or newspapers, yet the next few years will be dangerous nonetheless. A handful of upstart websites, with audiences smaller than many channels at the bottom of the programme guides, have already rattled the giant TV industry..."
Algunos de los Jobs-To-Be-Done que hasta ahora sólo la experiencia de "sentarse a ver TV" ha podido resolver adecuadamente son:
1. Compartir en familia (o entre amigos) la exposición a una buena historia, una bien narrada historia, que suscita la conversación, las observaciones mutuas, en fin, una agradable socialización
2. Con los grandes shows (los de las grandes audiencias) sucede algo similar que en 1. pero al otro día en la oficina, en el colegio o en la universidad: hay tema para criticar, comentar, burlarse de, etc.
3. El evento deportivo (en vivo) viene a ser el epítome combinado de 1. y 2 entre quienes gustan del deporte: ocasión para reunirse y departir, emocionarse en grupo, apostar, celebrar o lamentarse, etc.
Aquí un video y un audio introductorios al reporte de The economist
martes, 4 de mayo de 2010
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