jueves, 30 de octubre de 2008

Innovación con la basura (y su reciclaje por supuesto)

La nota la trae Lillian Zhao en el Innoblog

¿Por qué la gente no ayuda más a la solución del problema, proveyendo más toneladas de basura para su reciclaje?

Sencillamente porque es una labor ardua, plena de obstáculos para su cumplimiento:

- Seleccionar los diferentes tipos de basura (requiere tiempo, atención, dedicación)
- Almacenarlos mientras alguien los recoge (ocupa espacio, requiere varios basureros)
- Y además, ¿cómo puedo estar seguro de que todo este trabajo que me he impuesto y realizado para ayudar a reciclar culminará de buena forma?

Conclusión: la gente común y corriente colabora mucho menos de lo que podría hacerlo

Y he ahí la oportunidad sobre la cual RecycleBank ha montado su disruptor negocio

Extracto:

"Households put unsorted recyclable materials into recycle bins for curbside pickup. The recyclables are weighed on the back of disposal trucks when they are picked up by the sanitation crew. Information is scanned and recorded through a computer chip embedded in the garbage bins and then is channeled from an on-board computer in the garbage trucks into a databank. Households collect points, which can used at more than 400 national retailers such as Starbucks, HomeDepot, neighborhood grocery stores, etc..."

"RecycleBank has a winning customer value proposition to every participant in the value chain:

- RecycleBank provides financial incentives to households to recycle, which reduces the total tonnage of landfill-bound material
- Municipal officials save disposal fees
- Recycling companies make more money from processing
- Retailers gain positive association with an environmentally beneficial activity
- Partnering waste haulers can differentiate themselves in the competitive hauler market..."

Es perfecto. Como lo es siempre que las fuerzas de la innovación, que presuponen la libertad de empresa, son puesta en libertad

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